Efter ett halvår med diffusa symptom och en känsla av att allt inte stod rätt till med min kropp, så besannades till slut mina farhågor. Vid en gynundersökning fann man en stor förändring bakom livmodern och jag opererades på Sahlgrenska 20/4 då bland annat en stor tumör avlägsnades. Först trodde kirurgen att det var en ofarlig tumör, men det visade sig vid provtagningen att den bar på en sorts äggstockscancer. Det innebär att jag kommer behöva cellgifter och nu väntar jag på besked när den behandlingen startar igång. Under tiden så skriver jag lite då och då inlägg på www.facebook.com/sundorund om min resa och jag har valt att vara transparent kring vissa delar. Min förhoppning är att jag ska kunna fortsätta arbeta med min verksamhet när den här oönskade, ofrivilliga pausen är över.
Livet tog en annan vändning